שלום,
מאד נוח וגם אופנתי לרמוז שעמית דדון הוא לכאורה הבעייתי והוא שמעורר מהומות ללא סיבה. משבית שמחות.
ואולי, הרמזים האלה באים לכסות על חוסר שקיפות, הסתרה או אפילו יחס לא שוויוני בקהילת כפר יחזקאל. כאשר האחראים על כשלים אלה הם דוברי האגודה החקלאית והועד המקומי.
ראשית, מדוע רק היום, 9.7.20, זוכה הקהילה לקבל תגובה? אולי נודה לעמית דדון שהעלה את העניין? עד לפוסט של עמית הייתה שתיקה רועמת – "שתיקת הכבשים".
האם לא היה ידוע שהציבור מוצף כבר שבוע בים של מידע לא רשמי כזה ואחר, נכון יותר או נכון פחות, מאז שהתקבלה הידיעה על החולה המאומת? באין מידע עדכני ומלא בערוץ התקשורת הרשמי, נכנסים לריק (הואקום) "הרחש בחש" ברחוב וברשתות החברתיות.
ואולי היו הדוברים צרכים ליידע את הציבור על האירוע של משפחת פינטו לפני שהוא היה? היכן הרגישות? אדיר ורד, למשל, טרח להודיע לציבור על האירוע וגם על דחייתו. נאחל לו מזל טוב!!!
יש תחושה מעיקה שהייתה כאן "הנחת סלב". ואולי יש פה גם גורם כלכלי? באמתחתי יש שמות של מספר משפחות במושב שלא היו זוכות ליחס מלטף כזה.
יתכן שההסברים (האירוע היה ב 7.7 והתקנות שנכנסו לתוקף ב 8.7) קבילים בבית משפט. אך הם לא בדיוק תואמים להגינות ציבורית בעיקר שברקע הייתה סגירת הברכה.
גם ההסברים על ילדי המשפחה שלא היו חולים, היו עמומים או יותר נכון קצת "מחוררים". האם נבדקו לקורונה או רק לא הראו תסמינים? האם התבקשו להיות בבידוד עד לבדיקה נוספת?
והחשש שיש כאן קצת מריחה נובעת מיותר מידי עדויות על בני משפחת בן אליעזר שהסתובבו במקומות שונים במושב ובעיקר בברכה, למרות שנאמר לנו - "המשפחה נמצאת בבידוד".
חשבתי שעל משפחת פינטו בהיותם אמורים לייצג בעולם את מדינת ישראל ואת קהילת כפר יחזקאל, לנהוג בצניעות לגלות אחריות ציבורית ולא להסתתר מאחורי נימוקים כאלה ואחרים של האגודה החקלאית ודובריה. מבעלי תפקידים ייצוגיים נדרשת היגיינה ציבורית מעבר לשמירת כללי החוק היבש.
תודה