פרשת כי תבוא- באר היטב
פרשתנו נקראת כי תבוא, בשל התייחסותה למצוות ומעשים שאמורים להתרחש, מרגע הכניסה לארץ והלאה. ניתן לחשוב ששלב הכניסה לארץ, יאופיין בחידוד הצד הלאומי, המבדיל בין ישראל לעמים, אולם חז"ל פירשו את הפסוקים הבאים באופן שונה בתכלית:
"וְהָיָה בְּעָבְרְכֶם אֶת הַיַּרְדֵּן תָּקִימוּ אֶת הָאֲבָנִים הָאֵלֶּה...וְכָתַבְתָּ עַל הָאֲבָנִים אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת בַּאֵר הֵיטֵב".
חלק מהמפרשים פירשו את המילים "באר היטב", כמתארות כתב בהיר ונח לקריאה, אך רש"י, בעקבות חז"ל, פירש: "באר היטב"- בשבעים לשון. זאת אומרת, שהתורה מצווה לתרגם את עצמה לכל לשונות העמים השונים. ניתן לראות זאת כאזהרה, לבל נחשוב שבירושת הארץ באנו אל המנוחה ואל הנחלה וכעת ניתן לשקוט על השמרים. מיד בהשגת היעד הלאומי, אנו נדרשים להציב יעד אוניברסלי ולשתף את האומות בטוב ובמוסר הטמון בתורה.