פרשת דברים
לאחר פסוקים בודדים מתחילת ספר דברים, מגדירה התורה את תפקידו של משה, בספר זה: " בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן בְּאֶרֶץ מוֹאָב הוֹאִיל מֹשֶׁה בֵּאֵר אֶת הַתּוֹרָה הַזֹּאת לֵאמֹר". משמעות המילה באר בפסוק היא- הסביר או פירש, ומתאים הדבר, לתפקידו של ספר דברים, כחזרה על חלקים בסיפור התורה ובמצוותיה עם דגשים לקראת הכניסה לארץ. אולם הרב קוק מזמין אותנו לראות בה הסבר נוסף. הוא מחלק בין "פירוש" שתפקידו לפרוש את "קפלי" המילה ולגלות את הטמון בהם ובהסבר המילה עצמה. לבין "ביאור", שמגיע מהמילה באר, שממנה נובעים מי התהום ותפקידו להוות הרחבה וחיבור ל"כאן ועכשיו" כתהליך הנובע מהשראה שמשרה עלינו המילה. כאן אנו מתרחבים מהפרשנות המצומצמת המנסה לכוון לדייק בכוונת הכתוב, לתפר שבין התורה שבכתב לתורה שבעל פה, או בין הכתוב לבין הלומד. הלומד שחי בתקופה מסוימת, בעל תרבות וידע מדעי מסוים, מקבל השראה מהכתוב לדברים שרלוונטיים לחיים שלו. גם כאן מתאים העיתוי, לקראת הכניסה לארץ, המקום בו אנו יכולים להיות עצמנו ולסמוך על ביאורים שנובעים מתוכנו כביאורים אותנטיים היוצרים הרחבה נאמנה למקור.
במוצאי שבת הקרובה, ליל תשעה באב, תתקיים תפילת ערבית וקריאת מגילת איכה בשעה 20:30 בבית הכנסת
לאחריה יתקיים לימוד משותף