פרשת תרומה- בסיס החידוש
"וְנָתַתָּ אֶת הַכַּפֹּרֶת עַל הָאָרֹן מִלְמָעְלָה וְאֶל הָאָרֹן תִּתֵּן אֶת הָעֵדֻת אֲשֶׁר אֶתֵּן אֵלֶיךָ. וְנוֹעַדְתִּי לְךָ שָׁם וְדִבַּרְתִּי אִתְּךָ מֵעַל הַכַּפֹּרֶת מִבֵּין שְׁנֵי הַכְּרֻבִים אֲשֶׁר עַל אֲרוֹן הָעֵדֻת אֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוֶּה אוֹתְךָ אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל".
בלב המשכן, בקודש הקודשים, נמצאים שני כלים וכפורת ביניהם: ארון העדות ובתוכו לוחות הברית מכוסה מלמעלה ע"י הכפורת, ואותה כפורת משמשת בסיס לכרובי הזהב, אשר מביניהם מגיע דבר ה' למשה. במשך ההיסטוריה, כשבית המדרש הולך ומחליף את מרכזיותו של בית המקדש, ניתן לראות את לוחות הברית מיוצגים על ידי התורה שבכתב ואת דבר ה' למשה כמיוצג על ידי התורה שבעל פה, על הדינמיות שבה, ועל היכולת שלה להתאים לכל רגע נתון. במשכן מדבר ה' והקול יוצא מבין הכרובים ואילו בתורה שבעל פה מדברים הלומדים איש אל רעהו ודבר ה' עולה מתוך הדברים. לאור הקבלה זו, ניתן לאמר שכדי שיהיה בסיס ראוי לחדשנות ולדינמיות של התורה שבעל פה יש צורך לכסות, לשמר ולקדש את המקור- התורה שבכתב. גם לדור שעסוק בחדשנות יזמות וחברות הזנק, יש חשיבות לקבל מהדור הקודם בסיס של מוסר וערכים כדי שיהיה לו מאיפה לזנק.