השבת שלפני צום תשעה באב נקראת "שבת חזון" על שם הנבואה המופיעה בהפטרתה: "חזון ישעיהו בן אמוץ". בחזונו אומר ישעיהו על ירושלים ואנשיה את הדברים הקשים הבאים: " לָמָּה לִּי רֹב זִבְחֵיכֶם יֹאמַר ה'? שָׂבַעְתִּי עֹלוֹת אֵילִים וְחֵלֶב מְרִיאִים וְדַם פָּרִים וּכְבָשִׂים וְעַתּוּדִים לֹא חָפָצְתִּי: כִּי תָבֹאוּ לֵרָאוֹת פָּנָי מִי בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכֶם רְמֹס חֲצֵרָי?..." שאלות אלו נראות תמוהות, שהרי התורה עצמה מבקשת מאתנו להביא קורבנות ולעלות לראות את פניו בבית המקדש, ומדוע כאן מציג זאת ישעיהו כגחמה שלילית? נראה שהתשובה טמונה בהמשך: "גַּם כִּי תַרְבּוּ תְפִלָּה אֵינֶנִּי שֹׁמֵעַ יְדֵיכֶם דָּמִים מָלֵאוּ: רַחֲצוּ הִזַּכּוּ הָסִירוּ רֹעַ מַעַלְלֵיכֶם מִנֶּגֶד עֵינָי חִדְלוּ הָרֵעַ: לִמְדוּ הֵיטֵב דִּרְשׁוּ מִשְׁפָּט אַשְּׁרוּ חָמוֹץ שִׁפְטוּ יָתוֹם רִיבוּ אַלְמָנָה:...אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים: כַּסְפֵּךְ הָיָה לְסִיגִים סָבְאֵךְ מָהוּל בַּמָּיִם: שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים וְחַבְרֵי גַּנָּבִים כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ וְרִיב אַלְמָנָה לֹא יָבוֹא אֲלֵיהֶם:" עבודת המקדש אינה ראויה כשהיא מנותקת מתיקון החברה. פולחן מנותק ממוסר, מחזק את עבותות הרשע.
כדי להעמיק ברובד נוסף, מוזמנים להגיע לבית הכנסת במוצ"ש ב 20:40 לתפילת ערבית, קריאת מגית איכה ולימוד בנושא הקשר בין בית המקדש לבית המשפט.