הפרשה פותחת במילים הבאות: "אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם ". מסבירים חז"ל את הביטוי הראשון- "אם בחוקותי תלכו"- שתהיו עמלים בתורה. לא נאמר- שתלמדו תורה, מה שהיה מדגיש את הלימוד עצמו, אלא שתהיו עמלים, מה שמדגיש את המאמץ בתהליך. באופן דומה, הברכה שמברכים על לימוד התורה בכל בוקר מנוסחת ..."וציוונו לעסוק בדברי תורה", שוב הדגש הוא על העיסוק והעמל בתהליך הלימוד. נראה שאחת הסיבות לכך היא, שתכלית הלימוד אינה רק לצבור ידע, או לדעת מה לעשות, אלא שהתהליך שאותו עובר הלומד מפתח את אישיותו ומוסריותו. ישנו משל,האומר שהאדם הלומד הוא כמו דלי ששואב מים מהבאר. גם כשבדלי יש חור והמים לא נצברים בו, עצם השאיבה מנקה את הדלי. במוצאי שבת הבאה יחול חג השבועות בו נהגו יהודים להישאר ערים כל הלילה בלימוד. ייתכן שמידת ההבנה וצבירת הידע מוגבלת בשעות הקטנות של הלילה, אבל החוויה והתרוממות הרוח שמתלווה אליה שווה כל רגע.
בליל שבועות 23/5 נתכנס יחד ללימוד קהילתי חוויתי . נהנה מהרוח הצעירה שיביאו אלינו תלמידי מכינת עין פרת ונתחבר למנהג שנהגו דורות רבים בישראל להתכונן למתן תורה כל הלילה .
בתוכנית:
22:30-0:00 אליהו סטולוביץ רב גוש ויתקין- מגילת רות
0:15-1:30 יעקוב ליבנה -מחנך וחונך מורים - "חובות הורים וילדים-מתח או השלמה ?"
2:00-3:00 חברותות
3:10-4:30 דוד נחמן - ראש מכינת עין פרת, ד"ר ללימודי ארץ ישראל וסא"ל במילואים: "יהדות ישראלית: קווים לדמותה "
כולם מוזמנים !!