פרשת נח
בעקבות חטאי דור המבול משנה ה' את החוק שאסר על בני האדם את אכילת הבשר ואומר שמעתה והלאה ניתן יהיה לאכול בשר: "כָּל רֶמֶשׂ אֲשֶׁר הוּא חַי לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה כְּיֶרֶק עֵשֶׂב נָתַתִּי לָכֶם אֶת כֹּל". מסביר הרב קוק, שהצמחונות היא האידיאל, על פיו חיה האנושות בראשיתה, ולעתיד לבוא נשוב אליה. אולם משהשחיתה האנושות את דרכה, נוצר צורך לבסס אצל האדם את תחושת עליונותו על עולם החיות ומתוך כך לחדד את הדרישה המוסרית הנתבעת ממנו. שני פסוקים אחר כך מופיע הפסוק הבא: "שֹׁפֵךְ דַּם הָאָדָם בָּאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ כִּי בְּצֶלֶם אֱלֹהִים עָשָׂה אֶת הָאָדָם". ניתן להבין שהסמיכות בין הפסוקים נצרכת, כדי להבהיר שלמרות שהותר לנו "לשפוך את דם החיות" ולהרגיש עליונות כלפיהם, אל לנו לטעות ולחשוב שגם את דם בני האדם מותר לשפוך ולהרגיש עליונות כלפי אנשים אחרים. שהרי בצלם א-להים נבראו בני האדם כולם.
לצערנו בשבועות האחרונים אנו חווים גל טרור של אנשים מוסתים שאינם מכבדים את צלם הא-להים שבאדם, ופוגעים באנשים נשים וטף ללא הבחנה. בעת כזאת חשוב להתלכד, להיזהר, אך לא לפחד, לחזק את שורשינו היהודיים המקדשים את החיים ולא את המוות, ולהתפלל לרפואת הפצועים.