פרשת לך לך- והכנעני והפריזי אז יושב בארץ
לאחר שירד אברהם אבינו למצרים, בשל הרעב, הוא חוזר לארץ כשהוא ואחיינו עשירים מאד ובעלי רכוש רב. אלם הריבוי מביא למריבה: "וְלֹא נָשָׂא אֹתָם הָאָרֶץ לָשֶׁבֶת יַחְדָּו כִּי הָיָה רְכוּשָׁם רָב וְלֹא יָכְלוּ לָשֶׁבֶת יַחְדָּו. וַיְהִי רִיב בֵּין רֹעֵי מִקְנֵה אַבְרָם וּבֵין רֹעֵי מִקְנֵה לוֹט וְהַכְּנַעֲנִי וְהַפְּרִזִּי אָז יֹשֵׁב בָּאָרֶץ". בפסוק השני משולב פרט שנראה מיותר והוא המצאות הכנעני בארץ. חז"ל נעזרים בפרט זה כדי להסביר על מה הייתה המריבה:
"לפי שהיו רועים של לוט רשעים ומרעים בהמתם בשדות אחרים, ורועי אברם מוכיחים אותם על הגזל, והם אומרים נתנה הארץ לאברם, ולו אין יורש, ולוט יורשו, ואין זה גזל, והכתוב אומר והכנעני והפרזי אז יושב בארץ ולא זכה בה אברם עדיין". זאת אומרת שרועי לוט עושים בארץ כבשלהם על סמך ההבטחה לאברהם. לעומת זאת רועי אברהם מבינים שגם כשהארץ מובטחת להם, המצב העכשווי, בו הכנעני, או הפריזי, או הפלשתינאי נמצאים בארץ מחייב התנהגות מוסרית ללא הנחות.