פרשת וירא
בפרשתנו מובאת הכנסת האורחים של אברהם ושרה ומשמשת לנו דוגמה מלאת שמחה, זריזות וחריצות לדמות המארח. כדי להשלים את התמונה, אביא את דברי הגמרא בברכות, המתארים את המודל הנדרש לדמות האורח:
"אורח טוב מהו אומר - כמה טרחות טרח בעל הבית בשבילי, כמה בשר הביא לפני, כמה יין הביא לפני, כמה גלוסקאות(=עוגות) הביא לפני, וכל מה שטרח - לא טרח אלא בשבילי. אבל אורח רע מהו אומר - מה טורח טרח בעל הבית זה? פת אחת אכלתי, חתיכה אחת אכלתי, כוס אחד שתיתי, כל טורח שטרח בעל הבית זה - לא טרח אלא בשביל אשתו ובניו.
ההבדל בין האורחים הוא כפול: האורח הטוב, מביט בעין טובה על המציאות, (תכונה "אברהמית" ידועה לחפש את הטוב גם אצל רשעי סדום ), ורואה שיש על מה להודות. ההבדל השני הוא שהאורח הרע מחשיב רק את הדברים שמגיעים לבטנו, בעוד שהאורח הטוב חווה את השקעת המארח גם מדברים שאינם מגיעים אליו.
שנזכה להיות מארחים ואורחים טובים.