פרשת צו
פרשות ויקרא וצו עוסקת ברובם בנושא הקורבנות, אך באופן מפתיע הן עוסקות באותם הקורבנות ובסדר שונה. פרשת ויקרא מסודרת: עולה, מנחה, שלמים, חטאת ואשם. פרשת צו מסודרת בסדר עולה, מנחה, חטאת, אשם ושלמים. מדוע צריך לחזור על אותם קורבנות ומדוע השתנה הסדר? התשובה נעוצה בפתיחה לכל אחת מהפרשות. פרשת צו פונה לכוהנים, בני אהרון, ומתארת את עבודתם בקורבנות השונים כנציגי המשכן והמזבח. לכן סדר הקורבנות הוא מן הקדוש יותר לקדוש פחות. לעומת זאת פרשת ויקרא פונה אל כל בני ישראל, מביאי הקורבנות, ומתארת את עבודת הקורבנות מצידם. לכן סדר הקורבנות בפרשה הוא על פי סיבת הבאתם מצד המקריב- ראשית קורבנות נדבה ואחר כך קורבנות חובה. גם בפרשת ויקרא מופיעים הכוהנים, אבל רק כשליחי הבעלים לעשות את עבודות המזבח, שהבעלים מנועים מהם. התפקיד הכפול של הכוהנים כשלוחי המזבח ושלוחי העם עשוי לבלבל, לפעמים. בהשלכה מממסד הכוהנים לממסד הרבני, ניתן לראות את ההתלבטות בין הצורך להנגיש את תחום הנישואין או הכשרות לציבור הרחב, לעומת הצורך לשמר את המסורת ולא לפגום בנאמנות לה.